Máte pocit, že ste už Vašej reklame na Facebooku venovali príliš veľa času? Napriek tomu si stále myslíte, že nefunguje tak, ako by mala? Kde sa stratili peniaze, ktoré ste do reklamy natlačili? Ako reklamná agentúra Vám prinášame pár odpovedí na otázku prečo nestačí len propagovať príspevky na Facebooku.
Nie je reklama ako reklama. Možno ešte neviete, že existujú odlišnosti medzi klasickou platenou propagáciou Vášho príspevku/ postu na Facebooku a online marketingom. Avšak, existuje aj prienik, alebo? Odpoveď nájdete v našom blogu.
Propagovaním príspevkov vie akýkoľvek používateľ rýchlo a najmä jednoducho využiť služby Facebooku a stať sa tak súčasťou online reklamy. Avšak, skúsenejší používateľ pozná rozdiel medzi boostovaním reklám na Facebooku a skutočným online marketingom.
1. Segmentujte
Od začiatku myslite na to, že každý človek má k Vašej značke, produktu, službe iný vzťah. Niektorí ľudia Vám veľmi fandia, no iný o Vás ešte ani nevedia. Niekto uvažuje, či sa pre Vaše produkt, služby rozhodne. Niekomu ste už od počiatku sympatickí a preto sa Vás aspoň sleduje, zdieľa Váš profil, reaguje na novinky. Niekto je nenávistný a snaží sa uškodiť Vášmu menu v komentároch pod príspevkami či videami. Platí u Vás: Zákazník náš pán? Snažte sa preto priblížiť každému Vášmu zákazníkovi!
Nie je možné úplne presne cieliť propagáciu príspevkov podľa pocitov Vašich zákazníkov. Facebook online marketing Vám v tom však vie pomôcť. Ak si správne nastavíte segmentáciu jednotlivých zákazníkov, Facebook Vám poskytne hneď na výber cielenie na „podobné skupiny“. Potom, ak sa bude nejakej skupine zákazníkov Váš produkt či služba páčiť, Facebook ju automaticky ponúkne ľuďom, ktorí majú podobný vek, bydlisko, alebo vlastnosti, záujmy. Facebook na týchto ľudí príde na základe ich správania sa a následne im ponúkne aj Vašu reklamu. Facebook si dlhodobo analyzuje, čo ako jeho používatelia robíme na platforme, ako sa správame, čo obľubujeme, čomu sa venujeme, čo na Facebooku sledujeme. Údaje platforma nezbiera len z Facebooku, ale aj z iných sociálnych sietí – Messenger, Instagram, Whatsapp. Takže Facebook v konečnom dôsledku nevie o nás len to, čo máme radi, funguje to i naopak. Pozná to, čo neobľubujeme, na čo neklikáme, čo nás nezaujíma lebo to nelajkujeme.
2. Cielenie
Každý si praje, aby bol jeho propagovaný príspevok úspešný. Veď som predsa vynaložil úsilie i nejaké tie euríčka, aby mi zarobil. Avšak, nie je príliš šťastnou cestou, ak si žiadame aj lajkovanie, aj komentovanie, zdieľanie. Facebook nám nedokáže namiešať všetko do jedného balíka – „koktejlu.“ Už na začiatku si musíme zvoliť, čo je naším cieľom. Ak sa rozhodneme príspevok boostovať, môžeme si vybrať medzi zvýšením dosahu príspevku a interakciou. Ak sme sa rozhodli pre uskutočnenie kampane, možno si vybrať z 11 cieľov namiešaných do 3 skupín. Tam si možno vybrať či chcete svojou reklamou podporiť znalosť značky, poskytnúť detailnejšie informácie potenciálnym záujemcom, alebo chcete cieliť na svojich súčasných zákazníkov. Až po upresnení cielenia si môžete zvoliť v segmentácii.
3. Formát
Príspevok, ktorý propagujete sa skladá z obrázku, videa alebo odkazu a textu, ktorý si vytvoríte. Snažte sa svoj príspevok ale odlíšiť od ostatných (to je už v dnešnej dobe preplnenej obrázkami niekedy náročné) a zvoľte si taký formát, aby vo Vašom feede vyzeral naozaj dobre. Na výber máte jeden obrázok alebo carousel, ktorý rozpráva nejaký príbeh, alebo vysvetľuje proces. Ďalším formátom je video či klipy, ktoré pozostávajú z viacerých fotiek.
4. Umiestnenie
Ako už iste z reklamného sveta viete, pod Facebook patrí aj Instagram, Messeneger, a Whatssap. Vaša reklama sa okrem Facebooku môže zobrazovať aj v Messengeri, ale i na Instagrame. Môžete sa vyskytnúť dokonca aj medzi stories “príbehmi,“ ktoré po 24 hodinách zmiznú. Vaša reklama môže byť na počítači alebo len v telefónoch používateľov. Taktiež si viete vybrať, či sa chcete zobraziť vo videu, medzi správami v Messengeri, v pravom stĺpčeku na webe. Zvolíte si, či chcete mať pre každé zobrazenie iný obsah alebo rovnaký, ktorý sa automaticky prispôsobí veľkosti jednotlivých možností.
5. Testujte
Ako sami viete, dôležité pri príspevkoch je dobre napísaný text, ale i použitie správnej fotografie, grafiky, ktorá presvedčí ľudí vykonať želanú akciu. Preto na Facebooku nezabúdajte na staré dobré testovanie. Čokoľvek vytvárate, vytvorte aj alternatívu. Pokúste sa zistiť, čo najlepšie funguje. Ide však o neustály kolobeh. Keď niečo funguje, nebude to fungovať naveky! Preto je potrebné stále tvoriť výkonnejší formát/cielenie/obsah i umiestnenie. Stále vytvárajte konkurentov a testuje. S platenými príspevkami však môžete na takúto možnosť zabudnúť. Máte len jednu príležitosť, ktorá buď poriadne odpáli alebo práve naopak.
Aj keď sme v našom blogu pomenovali i nedostatky Facebooku, stále patrí online marketing na Facebooku medzi tie jednoduchšie formy ako dosiahnuť želaný efekt. Avšak, vždy sa treba zamýšľať, či sa dá niečo robiť lepšie. Možno ste práve usúdili, že potrebujete aj vonkajšiu reklamu, ktorú Vám vieme s radosťou zabezpečiť. Možno ste si práve naopak uvedomili, že Facebooku venujete príliš málo času. Nech už je to akokoľvek služby našej agentúry sú Vám k dispozícii.